Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
Take care ek?
Friday 18 August 2017 | 09:41 | 0 BlackWhite

 Ek?

Ada someone keep asking me,
"Ek tu dikira dialek johor ke? Kiranya semua ayat belakang ada ek lah eh?"
"Tak nampak macam johor pon, sebab takde ek kat belakang."

Aku pon tak tahu nak jawab macam mana.

Sejak-sejak ramai yang dapat degree kat Johor ni, dok sibuk je tanya dialek johor. Johor ni still bahasa melayu juga, jadi korang cakap jelah bahasa melayu. Makcik pakcik nenek datuk lecturer semua faham. Okay?

Asalkan kau orang jaga diri pon dah cukup.

Ek?

Kiranya sudah berjuta kali dalam sepanjang umur aku 19 tahun ini, aku mendengar ayat 'Jaga Diri'. Tapi yang benar-benar aku mahu bertanya, tapi tak tahu pada siapa. Mungkin utamanya pada diri aku sendiri,

Apakah benar kita pandai dan mampu jaga diri?

Jaga dari apa?

p/s: jaga diri ya.

Boleh lah update sikit. Daripada tak ada langsung.

Do comment here, https://sayat.me/nejihoo :)

Nejiho.


Older Post | Newer Post